با عـــــــــــــــــــــــــــــــین

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی

"خمینی"بر علیه"خمینی"

پنجشنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۴، ۰۳:۲۳ ب.ظ

پ.ن:انتشار این مطلب در:میدان 72(72sq.com)،خبرگزاری دانشجو(snn.ir)،خبرگزاری دانشجویان بیدار(danesh-bidat.ir)

بسم الله الرحمن الرحیم

"خمینی" بر علیه "خمینی"

این تیتر،فقط جنبه ژورنالیستی ندارد که تصور کنید برای جذابیت بیشتر متن انتخاب شده است!دقیقا اتفاقی ست که امروز در فضای رسانه ای در حال وقوع می باشد.اجازه بدهید از حاشیه به اصل ماجرا بپردازم.

هر روز که صفحه تلگرام یا اینستاگرام شخصی ام را "بالا و پایین" می کنم،با "چند ده" جمله از حضرت امام مواجه میشوم که هر کدام از دهان یک حزب یا یک گروه خارج شده است.الحمدلله به سبب ازدیاد افکار هم،هر کسی به تفاخر نظر خودش به "خمینی بزرگ" نگاه انداخته است.روز های اول صرفا با لبخند از کنار برخی از این نقل قول ها عبور می کردم،اما الان وضعیت متفاوت شده است.

رسما برخی از نقل قول ها نقطه مقابل برخی دیگر است!عینا برخی از حرف های حضرت امام،برخی دیگر را نقض می کند!

همین مسئله باعث شد تا نسبت به  برخی از جملات دغدغه مند شوم.و حالا تحلیلی ارائه می کنم از علت پیدایش این ماجرا:

یکی از مولفه های ایام انتخابات،ادعای نزدیکی به اشخاص بزرگ و تاثیر گذار تاریخی ست.فرضا افرادی که تا دیروز اصلا "خمینی"را در حد یک اسم هم استفاده نمی کردند،به هر میزان که به انتخابات نزدیک می شویم تکرار "خمینی"در سخنرانی ها و مطالب شان با یک ضریب فزاینده ای تکثیر می شود!

حال می پرسید که اشکالش کجاست؟

اشکالش آنجاست که این افراد بدون شناخت از مکتب و اندیشه "خمینی بزرگ" کاملا "کاریکاتور وار" برخی از جملات را که در تایید امیال شخصی شان ست،بیان می کنند و این عمل مستقیم یا غیر مستقیم،تعارضاتی را برای مخاطبان بوجود می آورد.

(اجازه بدهید با یک مثال بحث را روشن تر کنم.)

یکی از پر استفاده ترین سخنانی که از حضرت امام این ایام منتشر می شود،مربوط به "آزادی" و "حق رای ملت"است.

این دسته از افرادی که منتشر کننده این پیام ها هستند،اعتقاد دارند در امر انتخابات هیچ "نظارتی"نباید صورت بگیرد و هر کسی که امروز اراده کرد،فردا می تواند به عنوان نامزد انتخاباتی خودش را به انتخاب بگذارد.حقیقا جملاتی هم که از حضرت امام توسط این افراد منتشر می شود،خیلی خوب می تواند مسئولیت فریب اذهان عمومی را انجام دهد.

اما مشکل کار کجاست؟

مشکل کار دقیقا آن جاست که این افراد سهوا یا عمدا فقط قسمت هایی از سخنان امام را برش می زنند واکثرا ناقص در اختیار مخاطب قرار می گیرد.شما تصور کنید امروز فردی با صدای بلند بگوید "لا اله..."!(نیست خدایی)طبیعتا هر کس این قسمت از جمله او را بشنود میتواند دلیل اقامه کند بر کفران این شخص!اما اگر به جمله قبل "الا الله" را اضافه کنیم،چطور؟آیا باز هم می توانیم بگوییم نظر فرد بر رد خدایی ست؟

دقیقا اتفاقی که امروز در فضای رسانه ای در حال وقوع می باشد،همین مثال بالاست.

برخی ها با حذف و سانسور جملات حضرت امام،می خواهند به گونه ای "خمینی" را مقابل "خمینی"قرار دهند.

مگر می شود "خمینی" ای که خود مبتکر شورای نگهبان و قانون نظارت بر نامزد ها بود،اعتقاد به حضور "فله" ای افراد در لیست نامزد های تایید صلاحیت شده داشته باشد؟مگر می شود "خمینی" که تا این حد برای مسئولین جمهوری اسلامی شرایط و ویژگی تعریف کرده است،موافق حضور زناکار،شراب خوار،فتنه گر،چاقوکش و... در عرصه انتخابات باشد؟(طبق گزارش معاون اجرایی انتخابات شورای نگهبان،700 نفر از نامزدهای تایید صلاحیت شده توسط هیئت های اجرایی،دارای سوء سابقه کیفری هستند!)

در نهایت باید عرض کنم یا جملات حضرت امام را کامل مطالعه کنید یا با دید "کاریکاتوری"،خمینی را علیه خمینی نشورانید...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی