با عـــــــــــــــــــــــــــــــین

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی

اندر احوالات بدبختی این ترم!

جمعه, ۹ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۳۳ ب.ظ

شما به این 24 واحد موارد زیر هم اضافه کن:

1)معاونت جهاد علمی بسیج دانشجویی

2)مدیر مسئولی یک دو هفته نامه

3)سردبیری یک خبرگزاری

4)حل تمرین 3 واحد از دروس حضرات در رشته مدیریت و معارف اسلامی!

5)راهیان نور

6)قس علی هذا

نظرات  (۲)

  • یک بیسواد افراطی منحرف
  • خود کرده را تدبیر نیست. 
    البته رویه آوزشی دانشگاه امام صادق علیه السلام رویه بسیار غلطی است.
    چرا هارون مونس از دانشگاه امام صادق علیه السلام بیرون آمد؟
    بدتان نیاید. اما اینکه دانشگاه امام صادق علیه السلام باید یک بازنگری جدی در مورد تعلیمات خودش داشته باشد حرف بی حسابی نیست.

    حالا هارون مونس به کنار. مگر امثال حسام الدین آشنا و کواکبیان  و حجت الله ایوبی و عبدالله رمضان زاده و بسیاری افراد هم سنخ آنها فارغ التحصیل دانشگاه امام صادق نیستند؟

    مشخص است که این دانشگاه دچار افراط و تفریط است. افراط در تزریق حجم سنگین درسها و البته اعمال عبادی برای بسیاری افراد تاثیر عکس دارد.

    همچنین تلقی مسوولان دانشگاه از تلفیق فقه با علوم انسانی سکولار اشتباه دیگر آنها است. متاسفانه مسوولان دانشگاه به غلط تصور می کردند برای کاهش اثر مسموم علوم انسانی سکولار باید در کنار آنها حجم فقه و اصول روایات را چند برابر کرد!
    در حالیکه چنین کاری به تلفیق سکولاریسم و دین منجر نمی شود . بلکه تنها بیشتر سبب سردرگمی فکری دانشجو می شود.
    ریشه همه علوم انسانی بر مبنای اومانیسم و نفی خدا است و روشهای آنها چه در اقتصاد و چه سیاست و چه مدیریت در طی چند قرن تفکر اومنیستی قوام یافته است. اینکه حالا کسی تصور کند می تواند آن روشها و نظرات را با اسلام مخلوط کند و به خیال خودش علوم انسانی اسلامی تولید کنید خطایی بزرگ و استراتژیک است.
    برای تولید علوم انسانی بر پایه اسلام اول باید همه علوم انسانی غربی را به طور کلی دور بریزید و سپس همه جیز را از ریشه بر مبنای قرآن و عترت تدوین کنید.

    برای مثال اسلام اساسا چیزی به نام علم سیاست را به رسمیت نمی شناسد و
    اصلا چیزی به نام روشهای کسب قدرت را قبول ندارد.  آنچه اسلام دارد فقط عمل به تکلیف است که آنهم بسته به شرایط شرعی مشخص می شود. سیاست اسلام چیزی جز اجرای دستورات الهی نیست. اما دانشجویی که حالا بیاید در دانشگاه امام صادق از یک طرف اصول علم سیاست را یاد بگیرد و از یک طرف بخواهد بر
    پایه تکلیف و نه علم سیاست عمل کند البته در بسیاری از تصمیم گیریها دچار تضاد درونی خواهد شد. همین ماجرا در مورد اقتصاد و مدیریت و سایر علوم انسانی حاکم است.

    لهذا فارغ التحصیلان علوم انسانی سایر دانشگاهها تکلیفشان مشخص است و کاملا سکولار بار می آیند و سکولار فکر می کنند! اما فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق از یکسو می خواهند پایبند به دین باشند و از یکسو سکولاریسم وارد ضمیر ناخودآگاه آنها شده است. لهذا بسیاری از آنها مستعد لغزش های عجیب هستند و یا دچار التقاط شدید می شوند.

    پس یکی از راز های تولد جریان اصلاحات را باید در دل همین رویه دانشگاه امام صادق علیه السلام - که رجال سیاسی کشور را تولید می کند- جستجو نمود.

    البته ان شاء الله با تاییدات امام زمام عجل الله تعالی فرجه  شما کارتان درست است و عاقبت بخیر خواهید شد.
    شما کدومی؟
    http://www.rahkarnews.ir/fa/doc/gallery/20347/2/%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D9%85%D8%B9%DB%8C-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF%DB%8C-%D9%86%DA%98%D8%A7%D8%AF-%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C
    پاسخ:
    :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی