با عـــــــــــــــــــــــــــــــین

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی

کارآمدی اقتصاد مقاومتی و ناکارآمدی دولت یازدهم!

چهارشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۷ ق.ظ

می دانید مشکل و فاجعه این توافق از کجا شروع شد؟!

از آن جایی که احمدی نژاد می رفت در سازمان ملل و مجامع عمومی و رسما ابهت طرف مقابل را می شست،اما از این سمت هیچ اتفاقی در عرصه اقتصاد مقاومتی در کشور نمی افتاد!(علت این عدم حرکت مناسب در پاسخ دشمن،یک قسمت تقصیر امت حزب الله بود که این سال های سخت کشور درگیر انحراف یابی بودند،یک قسمت دیگر هم دولت نهم و دهم بود که به سمت این اقدامات مفید حرکت نکرد)

شک نکنید این توافق یک جا در میانه راه شکست خواهد خورد.شک نکنید که دشمن یک جا برای تعلیق فلان تحریم،دست خواهد گذاشت روی مسائل دیگر!

مطمئن باشید اگر از الان شروع نکنیم و کارآمدی اقتصاد مقاومتی را به ملت نشان ندهیم،اگر توافق به مراتب بد تر از این هم رقم بخورد،مسئولین بی شرف آن را خواهند پذیرفت!

حتی اگر معامله بعدی سر مسئله حزب الله باشد!

نظرات  (۱)

  • یک بیسواد افراطی منحرف
  • منظورتان چه اقداماتی است که مفید بود و دولت نهم و دهم می توانست انجام دهد و انجام نداد؟ آیا ماجرای بنزین و یا هدفمندی و یا مسکن مهر نمونه های اقتصاد مقاومتی نبود؟ 
    اگر نه، پس چه کاری؟ دیذید که همینکارها تا چه حد با کارشکنی روبه روشد. 
    ضمنا از دولتی که هشت سال بزرکترین اهرم اقتصاد یعنی بودجه را در اختیار نداشت و هواره لوایجش آنقدر دگرگون می شد که تبدیل به طرح مجلس می شد ، انتظار چه کار بیشتری بود؟ 

    اما زیاد به شکست توافق دلخوش نکنید چون اصلا توافق فقط یک سرپوش است. قبل از اینکه بخواهد این توافق شکستش ظاهر شود استحاله کامل شده و جمهوری اسلامی از بین رفته است. عجالتا رهبری به طور کامل دور زده شده است. روحانی فقط یک نفر نیست. برآیندکل نیروهای  نظام است و همه نظام و ایضا مراجع قم حامی او هستند. 

    این را هم بگویم، در علم اقتصاد که بر اساس اصالت بازار آزاد طراحی شده است اساسا مفهومی به نام اقتصاد مقاومتی بی معنی است. از نظر علم اقتصاد هدف کسب سود است و سود هم فقط با دلار و یورور و نظایر آن سنجیده می شود. لهذا چیزهایی مانند استقلال و شرف از نظر علم اقتصاد بی معنی و تعریف نشده هستند. خودکفایی بی معنی است وقتی تولید داخل گرانتر از واردات تمام می شود و واردات به صرفه تر است. 
    اصلا همین خودکفایی یک مفهوم مرکانتالیستی و مال قبل ایجاد علم اقتصاد است. الان خود آمریکا هم  پرچمهایش را برای مراسم روز استقلال از چین وارد می کند!
    لهذا اگر به چیزی به نام اقتصاد مقاومتی اعتقاذ دارید باید اول از ریشه با علم اقتصاد مبارزه کنید و این علم را که اساسا علم نیست وصرفا یک ایدئولوژی اومانیستی است از بیخ برکنید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی