با عـــــــــــــــــــــــــــــــین

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی

لوزان چای!

دوشنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۴، ۰۲:۰۹ ب.ظ

قراره

با نماینده انجمن اسلامی یک دانشگاهی(!)

درباره توافق نامه لوزان چای،

مناظره کنم!!

پ.ن:تفاوت میان بیانیه و توافق نامه را هم می دانم...

نظرات  (۵)

مناظره بیهوده است وقتی مشکل از جهان بینی متفاوت طرفین است.لطفا قبل از مناظره حتما متن زیر و کامنتهایش را بخوانید.
http://www.dolatebahar.com/view/41412/
این را هم بگو:
دروغ بزرگی که الان رایج شده است که این است که به مردم می گویند تحریمها به خاطر قطعنامه های شورای امنیت است! حال آنکه این قطعنامه هایی که علیه ایران صادر شد فاقد هر نوع بار اقتصادی بودند و اصولا کاغذ پاره ای بیش نبودند. این قطعنامه ها شباهتی به قطعنامه هایی که علیه عراق صادر شده بود نداشت. آن قطعنامه های مربوط به عراق دارای بندهایی برای تحریم نفتی آن کشور بود.
تحریمهای اقتصادی توسط کنگره آمریکا در سال 88 و بعد از آن بود که به تغییر از درون در ایران امیدوار شدند. شرکای آمریکا هم ناگزیر از اطاعت از کنگره بودند والا دسترسی به بازار آمریکا را از دست می دادند.

می توانید به آسانی ببینید که الان خود روسیه هم زیر تحریم است و ارزش روبل در حال سقوط است. با آنکه روسیه خودش حق وتو دارد و اساسا تصویب هیچ قطعنامه ای در شورای امنیت علیه روسیه امکانپذیر نیست.


لهذا حتی با فرض محال اینکه همه قطعنامه های سازمان ملل هم لعو شود تاثیری در تحریمها علیه ایران در بخش نفتی و اقتصادی پدید نمی آید مگر آنکه کنگره آمریکاحاضر شود مصوبه خود را لغو کند.

در مورد اینکه اسراییل مخالف توافق است دیدم این مطلب به دردتان می خورد:
ما در دوره راهنمایی یک مدیر داشتیم. این مدیر عزیز و کاردان به ناظمها سپرده بود خشن باشند. وقتی یک دانش آموز که بی انضباطی کرده بود را می آوردند، آقای ناظم بشدت برخورد کند و پرونده های دانش آموز را بیرون بکشد و تهد کند که اخراج می کند و حتی اگر لازم است یک پس گردنی هم بزند، بعد که حسابی اشک دانش آموز در آمد مدیر وارد صحنه شود و بگوید آقا این چه رفتاری است؟ اینها بچه های خوبی هستند. حالا یک اشتباهی کرده اند و دیگر تکرار نمی شود! اینطوری می شد که دانش آموز می رفت دم میز مدیر و تعهد می داد دیگر خطا کند. و البته آقای مدیر با همین سیاست به خوبی مدرسه را اداره می کرد و بشدت محبوب بود در حالی که ناظمها منفور بودند! اما حالا می دانیم که این بازی خود مدیر بود!


انسان باید یک ذره عمق تحلیلش را افزایش دهد. فرضا نتانیاهو و راستگرایان لیکود مخالف این توافق باشند. ما باید فکر کنیم واقعا این توافق چه خطری برایشان دارد؟ ایرانی که صنعت هسته ایش را از دست داده و دیگر نمی تواند بمب بسازد به ضرر اسراییل است یا به نفع اسراییل؟ ممکن است بگویید به ضرر اسراییل است! چون حمایتهای جهانی و مظلوم نماییش را از دست می دهد! حال آنکه این یک دروغ است. افزایش امنیت اسراییل مساوی است با مهاجرت بیشتر یهودیان جهان به این کشور جعلی - که مهمترین نکته برای آنها است - و افزایش سرمایه گذاری و افزایش رشد اقتصادی و غیره. در حالی که در دوره احمدی نژاد اسراییل بالاترین آمار مهاجرت معکوس را تجربه کرد.

لهذا چرا دقت نمی کنید که اگر امثال نتایاهو ظاهرا مخالف هستند، اپوزیسون اسراییل و امثال شیمون پرز و لیونی و اولمرت و سایر احزاب مخالف لیکود بشدت موافق این قراردادند. حزب لیکود تنها با 30 کرسی از 120 کرسی کنست بزرگترین حزب اسراییل است و حال آنکه احزاب موافق این قرارداد ایران و غرب بیش از هفتاد کرسی در اختیار دارند. لیکن این موضوع آنقدر برای اسراییل مهم نیست که بخواهند برایش با هم ائتلاف کنند. آنهااختلافات و مسائل مهمتری دارند. حداکثرش این است که این قرارداد به ضرر شخص نتانیاهو است اما در مجموع به نفع خود اسراییل است.

پس این ها تماما جنگ زرگری است. این چیزها را یک بازاری ساده هم می داند.
مرگ بر ظریف با این توافق ژنوچایش
پاسخ:
سلام.
لطفا توهین نفرمایید...
  • محمد تاج فرد
  • http://gomnam-135.blog.ir/1394/01/18/%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%87-%DB%8C-%D9%86%D9%86%DA%AF%DB%8C%D9%86-%D9%84%D9%88%D8%B2%D8%A7%D9%86-%DA%86%D8%A7%DB%8C
    بیانیه ی لوزان چای...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی