با عـــــــــــــــــــــــــــــــین

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی

خروس بی محل!

جمعه, ۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۲۳ ب.ظ

یک سری

"جوش" هستند که ایام خواستگاری بروز و ظهور می کنند!

نظرات  (۴)

قصد نداشتم مزاحم شوم. فقط خواستم حق برادر مسلمان را ادا کرده باشم.
شما در حال حاضر دانشجوی تمام وقت هستید.
می شود بفرمایید شغل و درآمد شما چیست و از کجا نفقه می توانید بدهید که به خواستگاری می روید؟

آری. ازدواج سنت رسول الله صلی الله و علیه و آله است اما همین پیامبر خدا وقتی جوانی را می دید اولش از شغل و گسب و کارش می پرسید و بعد می گفت آیا تاهل اختیار کرده است یا نه . 
درست است که کسی اگر فقیر باشد و ازدواج کند خدا ضمانت کرده که او را از فضلش غنی نماید اما فقیر غیر از بیکار است. فقیری که حداقل آنقدر در آمد حلال دارد که حداقل نفقه شرعی را پرداخت کند می تواند ازدواج کند. اگر هم کسی ازدواج کرد و بعدا فقیر شد و مستحق شد باید به او کمک شود.
اما کسی که می داند نمی تواند نفقه بدهد را چه به ازدواج؟ شرط صحت عقد ازدواج نیت طرفین برای اجرای شرایط زناشویی از جمله دادن نفقه و مهریه است و اگر کسی ازدواج کند و نیت اجرای این تعهدات را نداشته باشد ازدواجش اشکال دارد. بنا بر فتوای همه علما.

قرار نیست نفقه زن را پدر شوهرش بدهد و یا از آن بدتر اینکه العیاذ بالله زن کارمند باشند و به شوهربیکارش  نفقه بدهد! چیزی که متاسفانه در جامعه ما رایج شده است و خلاف است.

حالا اگر شما درآمد دایمی دارید - یعنی ممر درآمد که حداقل نفقه را بتوانید بدهید- و یا چه می دانم از ارث و موارد مشابه ثروتی دارید، ان شاء الله مبارک باشد و صاحب فرزندان فراوان و صالح شوید.
اما اگر جز این است بدانید ازدواج دایم به شما نمی رسد و انسان باید عفاف پیشه کند. و حالا برای کسانی که هم خیلی احساس فشار می کنند ازدواج موقت را هم گفته اند که چون شرایط و تبعاتش را نمی دانم حرفی نمی زنم. 

گر چه می دانم متاسفانه برخی معممان که دلسوز هم بعضا هستند دانشجویان را تشویق به ازدواج  آنهم از نوع دایم می کنند - و این حرفها در دانشگاه شما شدیدتر از همه جا هست! - اما  اصلا درست نیست و آن معممینی که این تشویق ها را می کنند هم باید به خاطر رهنمودهای غلط به خدا حساب پس دهند. 

اگر احیانا از این نظر خوشتان نیامد بهتر این همین حرفها را به آن کسانی که شما را به ازدواج تشویق می کنند بگویید. خواهید دید که هیچ پاسخی ندارند. 
  • شیخ پاسخگو - روح الله ...
  • سلام علیکم

    جواب داریم عزیز دلم. حرف های شما که خیلی ساده بود نه پیچیده، بعضی نکاتی که فرمودید هم اشتباه است.

    فقط ببخشید که فعلا فرصت ندارم پاسخ بدم چون جوابش مفصله.

    اما در مورد مصداق ایشان قطع دارم مشکلی که شما فرمودید وجود ندارد.
  • مسعود به شیخ پاسخگو
  • علیکم السلام
    بله. این هم برای خودش منطقی است! جوابت مفصل است اما سوالت ساده است! بعضی حرفهایت هم اشتباه است!
     این دقیقا نحوه برخود همه کسانی است که تاکنون با آنها این نکات را مطرح کردم. فرقی ندارد در سایت ایکس شبهه باشد یا در سایتهای تشویق به ازدواج و یا جاهای دیگر. همه همینطور پاسخ می دهند! و همه هم گفتند فرصت ندارند!
    بگذریم. 
    اگر براستی ایشان شاغل است و یا خودش مالدار است خیلی خوب. همانطور که گفتم مبارکش باشد. اما
    بل الانسان علی نفسه بصیره ولو القی معاذیره

    جمله "و همه هم گفتند فرصت ندارند!" بی تقوایی نفس خبیث مسعود بود. چون فقط بعضیهایشان گفتند فرصت ندارند.  مثلا سایت شبهه شایت دلسوزی است این نظر را منتشر کرد اما گر چه بقیه هم از جواب دادن جواب خودداری کردند. یا پیچاندند.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی